Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

O Airspace Strategy for Poland POLFRA Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
Warsztaty

Drony ASM1
Strona projektu - Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym


Logo CEF

Najnowsze Informacje

2018.06.20, 12:43

Wdrożenie procedur podejścia EGNOS LPV200 (CATI) w FIR Warszawa

zdj

W dniu 21 czerwca 2018 zakończony zostanie projekt wdrożenia operacyjnego instrumentalnych procedur podejścia do lądowania wykorzystujących sygnały satelitarne ze wspomaganiem SBAS (EGNOS) do minimów porównywalnych z minimami podejścia precyzyjnego ILS cat. I.

Na drogach startowych instrumentalnych nieprecyzyjnych, wymogiem obniżenia wysokości decyzji poniżej 250ft (analogicznie jak do podejść precyzyjnych ILS w cat. I) jest dostępność m.in. wymaganej infrastruktury takiej jak światła drogi startowej. Dostosowanie drogi startowej do wymogów drogi startowej instrumentalnej precyzyjnej likwiduje to ograniczenie, pozwalając na operacje lotnicze z wysokością decyzji nie niższą niż 200ft.

Tym samym podejścia RNAV (GNSS) w Polsce obejmują swoim zakresem:

- LNAV - z prowadzeniem poziomym, opartych o GPS ze wspomaganiem ABAS (NPA 2D);
- LNAV/VNAV - z prowadzeniem poziomym i pionowym, opartych o GPS ze wspomaganiem ABAS oraz sprzężonym wysokościomierzem barometrycznym (APV 3D);
- LPV - z prowadzeniem poziomym i pionowym, opartych o GPS ze wspomaganiem SBAS EGNOS (APV 3D).

Polska dołączy do wąskiego grona państw, gdzie tego typu procedury podejścia do lądowania zostały systemowo wdrożone operacyjnie na znaczącej większości lotnisk kontrolowanych występujących w FIR danego kraju.

Procedury podejścia z minimami LPV200 zostały opublikowane w AIP Polska na mapach IAC (Instrument Approach Chart) typu RNAV (GNSS) na 12 z 15 lotnisk kontrolowanych w Polsce.

Na pozostałych 3 lotniskach kontrolowanych (Poznań/Ławica, Radom/Sadków i Zielona Góra/Babimost), ze względu na trwające modyfikacje istniejących procedur wdrożenie zostaną w ciągu najbliższych 18 miesięcy.




powrót




 
W czasie przeglądania strony internetowej pansa.pl przez Użytkowników, automatycznie zbierane są informacje dotyczące korzystania ze strony internetowej przez Użytkowników oraz ich adresy IP w oparciu o analizę logów dostępowych, np. typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, data i czas odwiedzin, liczba połączeń, liczba otwieranych podstron Serwisu, nazwa domeny, przeglądane treści. Dane zbierane automatycznie nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony i przetwarzane będą wyłącznie wewnętrznie w celach analitycznych i statystycznych oraz dla celów administrowania serwerem.